Millikens showroom i London

ggardner-2793.jpg

Et distinkt men likevel nøytralt showroom for å heve identiteten ved merkevaren.

Milliken presenterte M Moser flere unike utfordringer ved deres nye showroom i Clerkenwell i London. Selskapet ville ha en plattform for å vise frem produktene sine og ønsket et distinkt, men likevel nøytralt rom som ville heve merkevaren på en måte som er konsistent med stilen som er opprettet av M Moser for Millikens andre internasjonale showroom.

Interiørarkitekturen oppfyller flere funksjoner ved å knytte sammen de tre etasjene i det Viktorianske bygget med et vertikalt rom. Her er det mulig å ha større sosiale events, vise frem produkter, støtte det daglige arbeidet til de ansatte og fasilitere for mer formelle møter med kunder.

ggardner-2961.jpg

Galleri-opplevelse

Interiøret spiller på spenningen mellom byggets karakter og paletten til et galleri. Produktene vises frem på veggene og på gulvet i utstillinger som enkelt kan byttes ut og erstattes når det lanseres nyheter. I likhet med et kunstgalleri lå det en utfordring i å lage et lokale som kunne håndtere flere hundre mennesker ved eventer.

“Interiøret er fleksibelt og presenterer og engasjerer kunder i en rekke ulike settinger i et og samme rom. Det var viktig at de nye områdene hadde et forhold til hverandre og at det føles ut som om de henger sammen. Dette fikk vi til ved å la en arkitektonisk trapp knytte sammen de tre etasjene. Jeg elsker umiddelbarheten av det eksponerte murverket som en kontrast til de enkle rene linjene i det oppussede studioet. Trappen bryter også opp lyset fra takvinduene og er med på å skape en følelse av plass og lys.” Richard Fisher, Associate Designer, M Moser Associates.

“Showroomet ble designet for å gi våre klienter et kreativt miljø der de kan ha en meningsfull interaksjon med våre produkter, eksperimentere med ulike oppsett og lage vakre gulvløsninger”, Alison Kitchingman, Director of Marketing and Design, Milliken. Første etasjen inneholder et stort møterom og ulike tilfeldige møteområder der ansatte og kunder kan samarbeide om prosjekter.

“Det nye Clerkenwell-showroomet opprettholder merkevarestandarden som ble satt av M Moser i New York, Chicago, Shanghai og Beijing, men fanger også den levende bohem spiriten som kjennetegner Clerkenwell. Det er tydelig at du er i et Milliken miljø, men på samme tid er det laget slik at man får kontakt med utsiden og at man er en del av Clerkenwell”, Alison Kitchingman, Director of Marketing and Design. M Moser har designet showroom for Milliken i New York, Shanghai, Beijing, London og Paris.

 

Milliken Portfolio 4 · Den komplette guiden til Milliken kolleksjonen

Previous
Previous

Weitzer Parkett feirer 190 år

Next
Next

2tec2 Installasjon